Monday, July 27, 2009

Kota Tinggi Waterfall

Eisya & babah tengah mandi
Mama dan Amal...

Babah dan anak2nya...


Air Terjun Kota Tinggi

Peristiwa ni sebenarnya dah lebih kurang 2 minggu berlalu, iaitu pd 11/07/2009 (Sabtu). Aku, suami and anak2 pegi jalan2 & mandi-manda di Air Terjun Kota Tinggi. Walaupun jaraknya dr umah aku x berapa jauh (lebih kurang 1 jam perjalanan), tp percaya x klu aku ckp yg aku dah lama gilerr tak pegi sana...Last time aku gi sana masa umur aku 11 tahun. Punyalah berkurun lama...Dah 18 tahun yg lepas daaaa....

Pada asalnya, aku ingat nak join rombongan Pra-sekolah anak aku nak gi Melaka at the same date tu, tp oleh kerana nak bertolak dr sini kul 5 pg naik bas, itu yg aku maleh tu..bukan ape, anak2 aku tu klu nak dikejut bangun pg ni, punyalah liat...Ini pulak nak soh bangun kul 4.30 pagi...emmm....so, kenselll!!! Untuk memujuk hati si Eisya (anak sulung) aku tu, aku bwk lah depa gi Air Terjun je...oraitt la tu!

Kitorang bertolak dr umah seawal jam 7 pg, smpi sana kul 8.15 pg...Masa tu, tak ramai org lg...adalah budak2 sekolah yg konvoi naik beskal...Kitorang pun carik la port...laki aku la yg punyalah semangat nak mandi, aku tak mandi..tukang amik gmbr dan jaga barang2..x minat sgt la nak mandi2 ni...Pas tu kitorang pun makan la bekalan yg di bawa...aku bwk sandwich sardin dan nasi lemak sambal telur (buatan sendiri tau)...

Pas mandi-manda lebih kurang 2 jam dan slps laki serta anak2 aku x tahan kesejukan, kitorang pun gi la salin baju. Entah kenapa pd hari tu anak aku si Ain (yg no.2) muntah2...dia ni mmg mabuk kenderaan dan dia pun kena sakit perut lak..si Amal (yg bongsu) terberak2 pulak..yg kelakornya masa otw nak ke bilik salin baju, si Amal bole terberak tgh jalan..nasib baik Eisya nmpk...tp muka dia selamber je..masa tu dia tak pakai pampers psl baru pas mandi...nasib baik 'ook' dia cair...tp aku wat bodoh je lah...xkan nak cuci...haha...
Sekian aje, catatan perjalanan aku...so, layan gmbr...

11 comments:

  1. aku pong dh lama tk ke sana....dh lain eik air terjun kota tinggi ni...

    ReplyDelete
  2. Aah...dah ada tempat nak meluncur dr atas...
    Dah terjaga..nak makan2 bekalan pun xleh sgt, kena curi2...

    ReplyDelete
  3. Hi Arina,

    ada singgah blog tadi ya.. tq ya.. i follow u k..

    ReplyDelete
  4. uik..dah berblog dah ko ye..
    aku baru balik dr kmpg ni..tp cuti 2 ari je..x kemana ler..

    ReplyDelete
  5. cinta~ ya...suka tgk blog org lain yg cantik2..
    maziah~ aku baru je belajor blog2 ni..tu pun pas tgk blog kwn aku si Aida...bnyk lg nak kena belajar dr ko ni...

    ReplyDelete
  6. rajin2 ler update umah ni yer..aku suka baca2 blog org....

    ReplyDelete
  7. Lin, aku xde tenet kat umah, so bila nak update waktu keje ni limited...tu yg jarang2 dpt update..hehe

    ReplyDelete
  8. oo..ko upload ler kat opis...buh ler gambo2 family ko...along keje mana skrg?

    ReplyDelete
  9. Halilah ~ baik...ye, lama btl x jumpa semenjak ko gi MRSM dulu tu...how's ur life skg?

    ReplyDelete